Test

Dr. Andrea Klaeijsen

Andrea werkt graag aan vraagstukken die het onderzoekend innoveren of innoverend onderzoeken in het beroepsonderwijs versterken. Op verschillende manieren legt zij verbindingen tussen onderwijspraktijk, onderwijsonderzoek en onderwijsinnovatie. Door te vertragen, verbinden en vast te leggen draagt Andrea bij aan mogelijkheden om expliciet te leren van onderzoek en innovatie in de onderwijspraktijk. Haar beschouwende en ontwikkelingsgerichte benadering zet ze graag in bij inhoudelijke thema’s op het gebied van leren, motiveren en professionaliseren. Andrea is werkzaam als practor Gepersonaliseerd Leren bij het VISTA college en werkt daarnaast als zelfstandig onderzoeker regelmatig samen met Onderwijs124.

 

Binnenkort meer…

Dr. Bart van Rosmalen

Bart begeleidt bestuur, management en teams in het onderwijs bij het maken van betekenisvolle wendingen. Hij ontwerpt eigenzinnige leer-, onderzoek- en ontwikkeltrajecten, laat zijn werk inspireren door een muzisch perspectief op Goed Werk en wordt vergezeld door zijn cello en theatermoves. Samen met theatermaker Anouk Saleming of solo is Bart een veelgevraagd moderator, spreker/speler op conferenties en symposia. Sinds 2014 is hij als lector Kunst en Professionalisering verbonden aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Bart is tevens de ontwikkelaar van de Wendingen op de thema-pagina’s.

Drs. Hafida Talhaoui

Hafida weet onderwijskwaliteit betekenisvol te maken. Met een achtergrond als docent, onderwijsmanager en een specialisatie in Identiteit in moderne samenlevingen. Hafida werkt tevens vanuit Take The Lead: Training en Consultancy.


Dr. Pieter Baay

Pieter geeft betekenis en vorm aan toekomstgericht onderwijs. Met zijn sociologische blik richt hij zich op de maatschappelijke en vormende kant van het mbo. Thema’s als burgerschap, diversiteit en inclusie gaan hem aan het hart. Pieter beweegt tussen wetenschap en praktijk door conceptuele verbindingen en interpersoonlijke dynamiek te creëren. Hij weet het onderzoekend en creatief vermogen bij zichzelf en anderen aan te wakkeren en zo innovatieprocessen te doorgronden en stimuleren. Pieter combineert werkzaamheden voor Onderwijs124, expertisecentrum beroepsonderwijs (ECBO) en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU). Pieter is tevens initiatiefnemer van Onderwijs124.

Publicatieoverzicht

Lees meer:

Lezen in het mbo en Brede Vorming
Stichting Lezen & Onderwijs124 (2022)

Als ontmoetingen niet meer vanzelf gaan
Evaluatie van initiatieven in coronatijd – ROC Friese Poort

Mini-magazine AandachtAmbassadeurs
De achtergrond, (leer)doelen en eerste resultaten van de AandachtAmbassadeurs

AandachtAmbassadeurs in het MBO: een effectieve interventie voor welzijn en ontmoeting
Deze publicatie bevat onderbouwde werkvormen, draaiboeken en ervaringen van studenten en onderwijsprofessionals

Blikvanger: Brede Vorming in de praktijk van ROC Friese Poort
Pieter Baay, Benedicte Bombala, Ronald Ferket, Alieke Hofland, Tara Schoemaker, Lidwien Feld, Marjolein Kuitert, Jan Twilt & Koen Vos

Brede Vorming: waarom nu?
Pieter Baay, Alieke Hofland & Fabian Vlastuin

De waarde(n) van brede vorming: Bildung in het beroepsonderwijs.
Pieter Baay & Alieke Hofland

Scroll to top