OVER ONS

Onze visie

Wij geloven in de kracht van het mbo en in de gedrevenheid van onderwijsprofessionals om studenten voor te bereiden op hun toekomst en onze maatschappij.
Wij zien dat mbo-instellingen op verschillende manieren zoeken naar en werken aan het creëren van innovatief en betekenisvol, inclusief en kwalitatief onderwijs.
Wij willen dit uitdagende proces bij en met mbo-instellingen aanwakkeren, begeleiden en verankeren. 

Manier van werken

Wij wakkeren innovatief en betekenisvol onderwijs aan door onderzoekskennis en muzische maakprocessen in te brengen. Typerend voor onze manier van samenwerken is dat we:

  • met scholen een partnerschap in het ontwikkelproces aangaan
  • de blik van alle betrokkenen richten op doel en betekenis van de vernieuwing
  • door met elkaar in- en uit te zoomen in het ontwikkelproces
  • waarin we met elkaar de complexiteit en kwetsbaarheid durven aangaan
  • tussentijds gezamenlijk reflecteren, leren en successen vieren
  • creatief de samen opgedane en onderbouwde kennis en ervaringen ophalen en delen
  • doorwerking bij mensen en organisaties realiseren en zo innovaties verankeren

Diensten

Onze manieren van werken lenen zich voor complexe, integrale vraagstukken. Passend bij het vraagstuk zoeken we naar een optimale combinatie van onze kennis en ervaring op het gebied van:

  • Visieontwikkeling
  • Onderzoek
  • Innovatiebegeleiding
  • Kwaliteitsontwikkeling
  • Professionalisering
  • Teamontwikkeling

Bekijk ook onze thema’s

Doorwerking

Samenwerken met Onderwijs124 zorgt voor:

  • betrokkenheid en gedeeld eigenaarschap bij de betrokkenen
  • versterking van het onderzoekend en innovatief vermogen in de organisatie
  • verbindingen tussen verschillende lagen in de mbo-organisatie
  • inzichten op basis van praktijk- en wetenschappelijke kennis 
  • eigentijdse, reflectieve en creatief vormgegeven weergave van proces en opbrengsten
  • doorwerking en verankering van innovaties

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

We houden je op de hoogte van onze ontwikkelingen

Scroll to top