- Bombala, B., Hofland, A., Smulders., N., & Baay, P. (2020) Aandacht voor mensenrechten in het mbo: Een inventarisatie van onderwijsaandacht voor mensenrechten binnen mbo-instellingen. ‘s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Baay, P., Hofland, A., Klaeijsen, A., & de Hoo, M. (2019). KOMPAS21: Een schets van de reis en ervaringen tot nu toe. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Baay, P., Hofland, A., & Vlastuin, F. (2018). Brede vorming in het beroepsonderwijs, waarom nu? ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO)..
- Baay, P., Klaeijsen, A., & Bijman, D. (2018). Over notie, nut en niveau van ondernemendheidsvaardigheden in het mbo: verslag van een pilotonderzoek. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Brouwer, P., Baay, P., & Hofland, A. (2018). De kwaliteit van het middelbaar beroepsonderwijs is goed. Position paper. Amsterdam: Gemeente Amsterdam.
- Baay, P., & Hofland, A. (2017). De waarde(n) van brede vorming: Bildung in het beroepsonderwijs. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Baay, P., & Christoffels, I., & de Haan (2017). Praktijkvoorbeelden 21ste-eeuwse vaardigheden in verschillende leeromgevingen. ’s-Hertogenbosch: ECBO.
- Baay, P., & Klaeijsen, A., & Groot, A. (2017). Zelf-assessment 21ste-eeuwse docentvaardigheden. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Van Doorn, E. &, Baay, P. (2017). Kennisdeling tussen Amsterdamse mbo’s: De kracht van verhalen. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Coopmans, M., & Baay, P. (2017). Burgerschap buiten de klas: buitenschoolse activiteiten in het vo: een verkenning van de CILSNL Citizenship Education 2010-2011 data. Utrecht: Universiteit Utrecht i.s.m. ecbo.
- Baay, P., Groot, A. de, Hofland, A. & Romme, I. (2016). Handreiking kritische denkvaardigheden: een praktische handreiking voor het mbo. Woerden: MBO Raad.
- Beekman, E., & Baay, P. (2016). Kritisch denken van mbo-niveau 2-studenten over sociaal-maatschappelijke thema’s. De rol van metacognitie en empathie om het kritisch denkproces te stimuleren. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- Christoffels, I., & Baay, P. (2016). De toekomst begint vandaag: 21ste-eeuwse vaardigheden in het beroepsonderwijs. ’s-Hertogenbosch: Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO).
- De Haan, J. J., Baay, P. E., & Yerkes, M. A. (2015). Positief en negatief sociaal kapitaal van mbo-jongeren: sociale ongelijkheid naar opleidingsniveau? Sociologie, 11, p. 424-448.
- Baay, P. (2015). How Graduates Make the School-to-Work Transition: A Person-in-Context Approach. Utrecht: Universiteit Utrecht. Proefschrift.
| | |